суботу, 26 січня 2019 р.

Підсумковий звіт асистента учителя

Приклад підсумкового звіту асистента вчителя

Клас:3.
Діагноз: легка розумова відсталість.
Звіт асистента вчителя Кузнецової Аліни Ігорівни
за результатами підсумкової діагностики провідних навчальних предметів
учня 3 класу
__________________________________
Особливості розвитку дитини: інтелектуальні порушення легкого ступеню, в зв’язку з чим порушене мовлення та основні когнітивні процеси, основні психічні функції, артикуляційна та дрібна моторика.
Учень виявив високу готовність до навчання в школі, в інклюзивному класі. Природні задатки та зацікавленість шкільним життям зумовили зростання  рівеня навчальних досягнень.
Активний у спілкування з ровесниками, товариський, приязний, ввічливий, чутливий. З повагою ставиться до старших, дещо соромязливий у стосунках з ними, уважний до їх вимог і зауважень, дотримується правил поведінки і спілкування.
Емоційний стан дитини – врівноважений, спокійний, адекватно реагує на звернене мовлення та прості інструкції. Розуміє багатоступеневі інструкції та виконує їх. Має сформоване уміння роботи за конкретними алгоритмами.
Переважає конкретно-образне мислення, слабо розвинені логічність, гнучкість та концентрація. Часто трапляються труднощі у відтворенні навчального матеріалу. Мимовільна увага переважає над довільною. Сприймання утруднене, нестійке. Схильний до швидкого виснаження та втоми. Зв*язне мовлення розвинене не досить добре: зв*язну думку висловлює за допомогою вчителя, має труднощі в переказі тексту, складені за завданням речення короткі, має обмежений словниковий запас.  З’явилось осмислення і мотивація до навчання. Схильний до певного режиму (повторюваного порядку, послідовності).
Контактний, проте рідко виявляє ініціативу у спілкуванні. Письмове мовлення сформоване згідно нозології, проте за результатами корекційного впливу наближене до нормативних показників. Будова артикуляційного апарату специфічна, звуковимова покращена шляхом корекційно-розвиткових занять з логопедом та корекційним педагогом. Фонематичні процеси знаходяться в стадії формування, зачаткове почуття ритму. Словниковий запас нижчий від вікової норми, проте сформовані основні категорії узагальнень, засвоєні прості (видимі) ознаки предметів, явищ – згідно інтелектуальних порушень. Важко виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв*язки. Погано розуміє зміст прослуханого тексту. На середньому рівні розвинена дрібна моторика руки, тому почерк некаліграфічний. Може, при умові значної зосередженості, без помилок писати під диктовку і списувати з друкованого тексту.Незначно  порушена дрібна та загальна моторика.
Проведена робота з корекції звуковимовної, фонематичної, лексико-граматичної сторін мовлення, а також обох форм писемного мовлення, якісні показники результатів спостерігаються у діалогічному мовленні, на уроках при читанні та письмі.
Учень адекватний, спокійний, здатен до співпраці. Рівень працездатності протягом уроку нестабільний, темп роботи нормальний.. Спостерігається обмеження об’єму уваги, пам’яті, знижена здатність продуктивно працювати протягом тривалого проміжку часу, проте якісно зріс об’єм та тривалість довільної концентрації, уваги та усіх довільних видів діяльності. Рідко потребує допомоги дорослого. Скутий, тихий, неговіркий, неохоче вступає до діалогу. Навчальна здатність незначно знижена в межах особливостей розвитку.
Навчання грамоти:
-з стимулюванням вчителя розповідає про свої спостереження, з власного досвіду, за малюнком, намагається сформулювати власне ставлення під час розповіді;
- дотримується правил та етикету спілкування;
складає короткі тексти( з допомогою вчителя), відновлює деформовані тексти (3-5 речень);
- правильно читає речення з рівномірним темпом;
- самостійно читає інструкції до завдань, розуміє з допомогою вчителя (ситуативно);
- самостійно (після надання чіткої інструкції з роз’ясненнями) складає і записує примітивні  речення;
добирає речення до малюнків;
-дотримується головних орфограм на письмі;
групує слова за заданою ознакою, відносить слова до однієї з частин мови;
-читає склади, слова, короткі речення, побудовані зі знайомого мовленнєвого матеріалу;
-читає по складах і цілими словами прості, доступні за змістом тексти;
практично впізнає і розрізняє віршовані і прозові твори за графічною формою тексту;
-з допомогою вчителя дотримується розділових знаків, логічних пауз і наголосів (практично);
визначає причинно-наслідкові зв’язки між описуваними подіями та вчинками дійових осіб, висловлює ставлення до них;
- орієнтується в книжках;
- з допомогою вчителя виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів.
Заходи, які застосовуватимуться протягом наступного навчального року:
ü    коригування й розвиток пізнавальних умінь та психічних процесів.
ü    Удосконалення навичок читання, писемного мовлення (підвищення якісних показників).
ü    Регулювання дихання, сили голосу, темпу мовлення.
ü    Формування уміння висловлення своєї думки про предмет почутого, обґрунтування її, доповнення тексту на основі особистого життєвого досвіду.
ü    Розвивати уміння детального та вибіркового переказу (розповідний текст з елементами опису або міркування) за колективно і самостійно складеним планом.
ü    Закріпити поняття про будову текстів різних типів.
ü    Вчити поширювати речення словами та словосполученнями.Складати речення за зразком, за схемою. Відновлювати зміст деформованих речень.
ü    Формувати початкові уміння роботи з орфографічним та іншими навчальними словниками.
ü    Вчити раціонально розподіляти час для виконання певної роботи.
ü    Відтворювати інформацію з елементами логічної обробки матеріалу (виділення основної думки, встановлення зв’язку між відомим і невідомим матеріалом тощо) .
ü    Сприяти формуванню уміння доводити правильність певного судження та власної думки.
ü    Сприяти виконанню творчих завдань.
ü    Розвиток умінь складати та записувати прості поширені речення різного емоційного забарвлення.
ü    Розвиток комунікативної активності та стимулювання ініціативності у спілкуванні.
ü    Збагачення активного словника.
ü    Відпрацювання умінь самоконтролю темпу та послідовності роботи на уроках.
ü    Розвиток словесно-логічного мислення.
Математика:
- утворює, читає, записує, порівнює числа в межах 100; рахує в межах 100 в прямому і зворотному порядку, від заданого до заданого числа, рівними числовими групами; визначає десятковий склад числа; читає і записує приклади на додавання та віднімання в межах 20 з переходом через розряд; виконує дії додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд; розв’язує приклади на одну і більше  арифметичних дій.
- розв’язує прості  та складені арифметичні задачі на знаходження суми, остачі, які мають відношення «менше на…», «більше на…»; користується позначеннями: см, дм, год, знає міри часу: доба, тиждень, місяць, рік, співвідносить міри часу, вміє розрізняти стрілки годинника, визначати час у годинах з точністю до 1 год.
- має уявлення про прості геометричні фігури. Розвинені креслярські навички на достатньому рівні.
- виявляє здатність до довільної направленої простої діяльності. Потребує допомоги при розподілі часу для виконання завдань та регулюванні темпу роботи, а також робить додаткову перевірку розв’язків під наглядом вчителя.
Заходи, які застосовуватимуться протягом наступного навчального року:
ü Формувати зорове, слухове, тактильне сприймання кількості предметів, їх величини; зовнішню організованість в навчальній діяльності, точне виконання вказівок вчителя; уміння орієнтуватися в календарі;
ü Розвивати просторову орієнтацію, абстрактно-логічне мислення на основі використання умовної міри (кг)рухову пам'ять;
ü Сприяти формуванню уміння відтворювати задачу – її умову, числові дані, запитання;
ü Закріплювати поняття про основні прийоми роботи над задачею;
ü Удосконалювати практичні вміння, необхідні у повсякденному житті;
ü Відточувати навчики самоконтролю у довільній діяльності;
ü Відпрацьовувати самостійне складання задач за малюнками, схемами, таблицями;
ü Вчити використовувати самоконтроль при перевірці результату задач.
Природознавство:
ü Має базові знання за темами уроків.
ü За малюнками пояснює властивості води, повітря, ґрунту, піску, глини, розповідає про їх використання.
ü Називає представників рослинного та тваринного світу.
ü Називає характерні зовнішні ознаки представників тваринного світу має уявлення про характерні ознаки пори року дає визначення рослин, розподіляє рослини за групами.
ü Має уявлення про кущі, дерева, трави, відрізняє їх.
ü Має уявлення про будову(органи) рослини.
ü Ситуативно застосовує знання на практиці при виконанні завдань.
ü Знає загальну залежність природних компонентів.
ü Має примітивні уявлення про природні ресурси та погодні явища.
ü Диференціює деякі види копалин рідного краю, а також знає про їх практичне застосування у господарстві, промисловості.
ü Намагається систематизовувати отримані знання.
ü Читає, переказує тексти про природу, лаконічно відповідає на поставлені запитання.
Заходи, що застосовуватимуться протягом наступного навчального року:
ü    Вдосконалювати навички аналізу, порівнянння, систематизації та переносу на практичну сферу набутих знань.
ü    Розвивати здатність до синтезу, абстрагування, формулювання висновків
ü    Удосконалювати самостійність та активність на уроці.
ü    Сприяти соціалізації учня шляхом групової та колективної роботи.
ü    Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у живій та неживій природі (з допомогою вчителя).
ü    Збагачувати уявлення про природні системи.
ü    Сприяти розвитку творчості на уроках.
ü    Якісно підвищити рівень володіння інформацією та навичками з тем уроків другого семестру (стимулювання та заохочення).
ü    Стимулювати любов до рідного краю, природи та почуття відповідальності за збереження оточення.
ü    Формувати практичний досвід захисту та охорони природи.
ü    Вдосконалювати навички самостійного виконання завдань.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Подорож до країни сонячних мрій

 Що таке дитинство? Це країна сонячних мрій!