четвер, 7 лютого 2019 р.

Виховне заняття "Хай буде мир, дорослі!"


Конспект виховного заняття
Дата:                                                                                                                                    Клас:1
Тема: Хай буде мир, дорослі! (пам’яті воїнів-інтернаціоналістів)
Мета: формувати в учнів знання про війну, її причини та наслідки, сприяти формуванню уявлень про інтернаціональні війни, в яких брали участь українці; розвивати логічне мислення, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; збагачувати словниковий запас учнів словами-синонімами; виховувати патріотичні почуття, історичну пам’ять.
Обладнання: ТЗН, кошик з предметами, ілюстрації до слів, картки «4 слова».
Автор: Кузнецова Аліна Ігорівна.
Хід заняття
І.Організаційний етап
1. Привітання
2. Емоційне налаштування на заняття
Дидактичний вправа: «Якими бувають слова»
- Як ви думаєте, навколо нас слів багато чи мало?
- Нас оточує безліч слів. Я пропоную вам пошукати серед безлічі слів «солодкі слова». (Цукерки, цукор, полуниця, шоколад тощо)
- А тепер пригадайте і назвіть «веселі слова»(Свято, цирк, подарунки, сміх, лоскіт і т. п.)
- Бувають сумні слова. Які «сумні слова» ви можете назвати? (Сльози, хвороба, укол, прощання тощо).
ІІ. Основна частина
1.      Повідомлення теми заняття
·         Дидактична гра « кошик слів»
- Витягніть із кошика предмет та скажіть який настрій він у вас викликає?
- Які предмети викликали поганий настрій? Сум?
- А є страшне слово - це слово «війна».
- Чому ж слово «війна» таке страшне? (Тому що гинуть люди, а хто залишаються живі, під час війни страждають, голодують, хворіють, бачать сльози і страждання близьких і рідних.)
·         Логічне завдання «4слова»
- На ваших картках знайдіть слова. Поділіть їх на сумні та веселі. Зафарбуйте їх, залежно від їх значення.
- Які кольори використали? Чому?
-  Як можемо назвати всі сумні слова?( війна)
В
Е
С
Е
Л
О
Р
О
Д
М
И
Р
С
П
І
В
А
Р
Б
И
Т
И
С
Я
С
В
А
Р
К
А
Д
И
М
І
К
Р
О
В
С
І
Р
А
Н
А
К
В
І
Т
У
А
В
Т
О
М
А
Т

2.      Ознайомлення з поняттям «війна»
·         Порівняльне слухання звуків мирного і воєнного часу.
- Давайте відкриємо вікно. Які звуки лунають з вулиці? (Птахи співають, вітер шарудить листям на деревах, машина проїхала, люди розмовляють.) Це добрі, мирні звуки.
- Багато років тому був такий же, як зараз, теплий сонячний день. І раптом люди дізналися, що на нашу землю напали вороги, і почалася війна. Налетіли літаки, приїхали танки, прийшли солдати зі зброєю і відразу все змінилося. Ось які звуки лунали з усіх боків. (Прослуховування аудіозапису звуків бомбардування.)
- Сподобалися вам звуки війни? (Відповіді дітей.) Це страшні воєнні звуки.
·         Словникова робота
- Прочитай зі словника, що таке війна?
( Війна- це збройна боротьба між державами)
-       Яке слово у тлумаченні головне?( боротьба)
-       Доберіть до нього слова подібні за значенням( бійка, сварка)
3.      Встановлення причинно-наслідкових зв’язків
·         Словниково-логічні вправи
- Чому бувають сварки?( щось не поділили, не знайшли спільну мову, образи)
- Чи завжди після цього відбувається бійка?(ні)
- Як можна вчинити, аби попередити сварку та бійку?
·         Інтерактивна вправа
- Пройдіть інтерактивну вправу, на якій встановіть причини на наслідки війни та способи її уникнення.
6. Розповідь з елементами інтерактиву
З відео супроводом та елементами інсценізації
- За всю історію українські захисники брали участь у багатьої війнах, ставали на захист не лише своєї країни, але і допомагали іншим. Однією з таких сумних сторінок була ІІСВ, війна в Афганістані, Чечні, зараз в Іраці.
Афганська війна тривала 10 років. І через неї пройшли майже 700 тисяч чоловік. І серед них – більше 160 тисяч – українці. Звання Героя Радянського Союзу було присвоєно 72 військовослужбовцям, з них – 12 українцям. 15 тисяч солдат загинуло у цій війні, 35 тисяч було поранено, багато потрапило у полон або пропали безвісти.
Що ж то за країна, що завдала нам стільки болю, горя, смутку? (розповідь супроводжується демонстрацією карти) Афганістан – це держава, що знаходиться в Південно-Східній Азії, де проживає 17 мільйонів чоловік, з них 8 млн. – афганці, а решта – таджики, туркмени, узбеки, хазарейці. До середини 70-х років це була одна з найвідсталіших країн світу.
Афганістан – це 70 % гірської місцевості з бідною рослинністю, гірський хребет Гіндукуш з висотою гір до 7-8 тисяч метрів. 86 тисяч населення проживають в аулах у злиднях. Страшенна бідність, відсутність елементарної медичної допомоги, масова неписьменність серед населення, особливо серед жінок та дітей, висока смертність.
У квітні 1978 року афганський народ піднявся на боротьбу за краще життя, скинув монарха, проголосив Афганістан республікою. Нова влада взяла курс на соціалізм. Було видано ряд нових законів, запроваджено початкову освіту, надано права жінкам, знято з них паранджу.
У грудні 1978 року між колишнім СРСР і Афганістаном був підписаний договір, за яким Радянський Союз зобов’язувався переозброїти афганську армію. Виходячи з цього, керівництво СРСР на чолі з Л.І.Брежнєвим продемонструвало готовність надати прокомуністичному режиму НДПА Барбака Кармаля реальну воєнну підтримку. 27 грудня 1979 року були введені десантні частини в Баграм, Кабул та інші великі міста, а згодом вони втяглися у бойові дії по всій території. Присутність чужоземних військ викликала стихійний опір народу. Пік бойових дій припав на 1984-1985 роки.
Нашим солдатам говорили, що вони виконують інтернаціональний обов’язок, тобто захищають братній народ. І вони, сліпо обдурені, „наводили лад” у тій країні „вогнем і мечем”.
Брудна, підступна війна… За що, за які ідеали , за чию Батьківщину, в ім’я якої мети загинули десятки тисяч юнаків? Сивіли від горя батьки і матері, ховаючи своїх дітей, вдовами ставали жінки в мирний час. У скількох сімей у траурному обрамленні зберігаються фотографії синів! Лише одну нагороду заробили вони за проявлену мужність і героїзм – право бути похованим на рідній землі.
7. Хвилина мовчання
-       Памёять  вшановують хвилиною мовчання. Ніхто не рахував, скільки років довелось би нам мовчати, коли б так пом’янули кожного вбитого. Помовчимо хоча б хвилину. За всіх. Встаньмо, постіймо хвилину, нехай не заболять у нас ноги, а тільки защемлять серця за тих, кого нема серед нас, хто лежить у землі, хто світить нам із небес, а, може, із підбитим крилом ніяк не перелетить через Афганські гори до свого дому. (хвилина мовчання) Їм випало жити – так кажуть про тих, хто повернувся до рідного дому, а тепер порядкує рідну землю, віддаючи їй свої сили і вміння. Вони пройшли пекло війни Афганістану, вони не поповнили списки загиблих, вони і є тією пам’яттю, що пише історію.
ІІІ. Заключна частина
1.      Рефлексія
·         Написання листа «чорного тюльпану»
-       Символом памёті воїнів, які брали участь у війнах інших країн є чорний тюльпан.
-       Чому такого кольору?( бо це колір смутку)
-       Чому тюльпан?( бо тюльпани цвітуть навесні, у час пробудження)
-       На уроці дизайну ви робили чорні тюльпани ори гамі.
-       Напишіть на них слова вдячності воїнам, побажання їм, намалюйте малюнок, який їх підтримає.
( презентація свого листа)
2.      Підведення підсумку
Інтерактивна вправа «Коло спогадів»
-       Станемо в коло, візьмемося за руки, і від цього ми з вами станемо сильними, добрими, дружними дітьми. Нехай кожен з вас скаже, що ж таке світ? Що таке мир?
Кожен, хто отримає чорний тюльпан у колі, нехай скаже, чию пам’ять сьогодні вшанували?
-       Чому треба вшановувати пам’ять воїнів?
3.      Заключне слово вчителя
-Я вам бажаю,
Нехай небо буде блакитним,
Хай в небі не клубочиться дим,
Нехай грізні гармати мовчать
І кулемети не строчать,
Щоб жили люди, міста...
Світ потрібен на землі завжди!

















Список використаних джерел:
4.      Дані сайту інтерактивних вправ, відеохостингу .
Додатки:
https://www.youtube.com/watch?v=4mPlXodz8OQ    (мирний час)
В
Е
С
Е
Л
О
Р
О
Д
М
И
Р
С
П
І
В
А
Р
Б
И
Т
И
С
Я
С
В
А
Р
К
А
Д
И
М
І
К
Р
О
В
С
І
Р
А
Н
А
К
В
І
Т
У
А
В
Т
О
М
А
Т
 (причинно-наслідкова інтерактивна вправа)
https://www.youtube.com/watch?v=lsXr-Sc4rTo  (відео супровід до розповіді про Афганістан)
Описание: Результат пошуку зображень за запитом "тюльпани оригами"
(оригамі «Чорні тюльпани пам’яті»)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Подорож до країни сонячних мрій

 Що таке дитинство? Це країна сонячних мрій!