понеділок, 15 березня 2021 р.

Розробка уроку математики в 5 класі на тему "Додавання і віднімання десяткових дробів"

 

Конспект уроку математики

Тема: додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета: актуалізувати знання учнів про десяткові дроби, їх запис та читання, закріпити знання знання про розрядний склад чисел, формувати  уміння додавати і віднімати десяткові дроби, сприяти умінню застосовувати ці уміння у життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення, уміння узагальнювати інформацію; виховувати підприємливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: цеглинки лего, ТЗН, роз даткові картки, дидактичний матеріал «Гроші».

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Емоційне налаштування на урок

Вправа «Настрій через лего»

-          У кожного з вас на парті є комплект із 6 цеглинок Лего. Кожному кольору цеглинки  відповідає певний настрій та оцінка цього настрою.

-          Покажіть колір вашого настрою. Запишіть на картці , яка додавалася до цеглинок, вираз, результатом якого буде оцінка кольору вашого настрою. Наприклад: у мене прекрасний настрій, жовтий колір, оцінка 6. Це 36:6. Буде краще, якщо ви запишите вираз дробовим числом. Пам’ятайте, яку дію  можна замінити рискою дробу.

ІІ. Перевірка ДЗ

-          2 учнів дайте мені зошит на перевірку, 2 учнів запишіть на дошці відповіді, інші перевіряємо кольоровою ручкою або простим олівцем. Вносимо виправлення.

( після перевірки кожному учневі озвучую зароблену кількість балів від 0 до 4)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.      Гра «Що зайве?»

-          Округліть за інструкцією числа, запишіть значення собі у зошит.

-           Порівняйте свої значення із значенням на цеглинках лего. Якого значення немає? Яка цеглинка зайва? (синя і червона) Чому? ( бо такого значення ми не отримали після округлення)

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1.      Створення проблемної ситуації

Інтерактивна гра «Магазин»

( перед уроком кожному на парту роздати по 41 грн дидактичного матеріалу «Гроші»)

-          Вирушимо до кафе-їдальні. На дошці зображені страви та їхня ціна у копійках.

-          Запишіть ціну кожної страви у формі десяткового дробу. Округліть ціни до десятих.

-           Кожен має порахувати вартість своєї  покупки, округливши кожну ціну до десятих.

-          Чи вистачить нам коштів на обід? ( не відомо, бо ми не можемо обчислити суму десяткових чисел)

У. Засвоєння нового матеріалу

1. Пояснення вчителя з демонстрацією прикладу

( Пояснення індивідуальне для кожного вчителя, робочі записи для демонстрації є у презентації)

2.      Перевірка розуміння нового матеріалу

Робота з підручником

№1228 усно

(8,7   5,32  1,39  0,5  0,49  0,11  з0,023  0,33  0,124)

№1236

1,9   6,1   12,6   7,3   4,98  22,88   13, 706    1,211   9,192

УІ. Закріплення вивченого

1.      Диференціальне виконання завдань

Оберіть вправу, яку вам найзручніше виконувати

Інтерактивна вправа\ робота з геометричним матеріалом/розв’язання задач(№1246, 1264)/логічні ряди

Посилання на вправу-

Роздати учням макети пласких геометричних фігур. Виміряйте довжини сторін, запишіть їх у формі десяткового дробу, представивши у сантиметрах та знайдіть периметр заданої фігури.

Задачі за підручником Істер О.С. 2Математика 5 клас», Генеза, 2013.

Логічні ряди- на картці знайдіть закономірність та продовжіть логічний ряд, продовжіть логічний ряд за заданою закономірністю.

( індивідуальна перевірка та надання допомоги учням, котрі цього потребують)

1.      Гра «Башта за вказівками»

(групова робота. У кожної групи по 5 комплектів башт лего із 6 кольорів )

-          Складіть башту із лего, у якій буде 5,7+4,3 цеглинок лего. (10)

-          Червоний колір становить 0,1+ 0,3  від загальної кількості цеглинок (0,4)

-          Синій колір становить 0,34-0,14    від загальної кількості цеглинок (0,2)

-          Зелений колір становить 56,35-56,25   від загальної кількості цеглинок (0,1)

-          Жовтий колір становить  2/20 від загальної кількість цеглинок. (1)

-          Блакитний колір становить  кількість, яку отримаємо округливши число 0,813557 до одиниць (1)

-          Помаранчевий колір займатиме  решту цеглинок. (1) Покажіть вашу башту.

УІІ. Підведення підсумків уроку

1.      Підсумкова бесіда

-          Перевірте, чи вистачить вам коштів на обід, який придбали на початку уроку? Так

2.      Рефлексія

Інтерактивна вправа «Найбільша помилка»

-          Розкажіть, яких помилок допустилися на уроці?

-          Які помилки можуть виникати в учнів при вивченні цієї теми?

-          Поділіться, які помилки супроводжували вас на уроці і як їх можна виправити?

3.      Оцінювання

-          Оцінку за урок кожен може обчислити самостійно за формулою  на екрані.

Аргументація оцінок вчителем та виставлення балів у журнал

4.      Повідомлення та пояснення ДЗ

 

 

 

Логічні ряди

2-2,3-2,6-2,9-.

1,7-3,4-5,1-6,8-..

19,1-18,3-17,5-16,7.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Подорож до країни сонячних мрій

 Що таке дитинство? Це країна сонячних мрій!